Adem en Ontspanningstherapie

Faalangsttraining

Workshops

De Methode van Dixhoorn biedt naast Adem- en Ontspanningsoefeningen een goede kijk op de mens in zijn geheel

Tijdens de begeleiding denken mensen vaak dat ze enkel en alleen maar adem- en ontspanningsoefeningen krijgen aangeboden, zodat ze leren om naast zich te ontspannen anders adem gaan halen.

Maar zo werkt het niet in de praktijk

OUTDOOR MINDVOEL WANDELING

Staan jouw gedachten nooit stil?
Ben jij gespannen, overprikkeld en heb je daardoor soms een gejaagde ademhaling. Kan je nog genieten van alles wat je om je heen ziet? Wil jij wandelen in rust, ontspanning, stilte………., aandacht………., ademhalen……………? Gun jezelf dan deze OUTDOOR MINDVOEL Wandeling in de natuur.

Ontspannen is vooral een kwestie van dagelijks toepassen

Druk, druk, druk dat is wat ik mensen hoor zeggen als ik vraag hoe gaat het met je? Onze samenleving is gewend om de hele dag door te rennen en van de ene naar de andere afspraak. We gunnen onszelf bijna geen rust. Steeds meer mensen krijgen last van stressklachten.

De methode van Dixhoorn Een mooie methode waar je bij leert waarnemen en van binnenuit te voelen hoe het werkelijk met je gaat.

Hoe meer ik deze methode inzet hoe meer ik mezelf afvraag :
Hoe komt het dat deze methode relatief onbekend is?

Daarvoor nu een podium voor de methode van Dixhoorn.
Jan van Dixhoorn, een onderzoeker pur sang, wilde de bewustwording van de subjectieve en de menselijke kant van het lichaam onderzoeken

Hebben jouw klachten te maken met spanning of zijn ze van een hele andere aard?

Het is vaak lastig om te onderzoeken waar jouw klachten (van diverse aard) zijn ontstaan en wat jou kan helpen om daar wat aan te doen of te veranderen. Mensen zullen je allerlei adviezen geven en ongetwijfeld heb je een aantal adviezen uitgeprobeerd.

Aan welke klachten kan je denken als je zou willen starten met Adem en Ontspanningstherapie?

Laten we eens beginnen met een al heel lang opgebouwde spanning in je lichaam waar je zelf al niet meer bewust van bent.
Waar kan je dan aan denken bv.?
Je spieren staan altijd “strak”
Je bent snel prikkelbaar
Je weet eigenlijk niet meer hoe je moet ontspannen

Leren omgaan met faalangst

Heb jij last van faalangst en wil je leren om meer in je kracht te komen? Denk jij vaak “oh, dat kan ik niet”? Vind jij het lastig om sociaal contact te maken omdat je bijvoorbeeld bang bent dat je niet leuk genoeg bent? Vind jij het lastig om jezelf te presenteren of op het podium te staan? Zit perfectionisme je in de weg?

Waarvoor zou je starten met Adem en Ontspanningstherapie?

Elk mens is uniek! De reden van spanningsklachten zijn voor elk mens verschillend. Door met Adem- en Ontspanningstherapie te starten leer je om spanningsklachten in de toekomst te voorkomen. Je hoeft niet meer afhankelijk te zijn van een therapeut, want je ontdekt wat je zelf kan doen om jou spanning te regelen.